Projekt
Číslo programu: 02
Název programu: Operační program Jan Amos Komenský
Číslo výzvy: 02_24_034
Název výzvy: Šablony pro MŠ a ZŠ II
Název projektu CZ: Šablony V.
Název projektu EN: Templates V.
Anotace projektu: Projekt je zaměřen na jedno z/kombinaci následujících témat: personální podpora, osobnostně sociální a profesní rozvoj pracovníků ve vzdělávání, podpora vzdělávání dětí/žáků/účastníků zájmového vzdělávání, spolupráce s rodiči žáků základních uměleckých škol/ účastníků zájmového vzdělávání a veřejností.
Fyzická realizace projektu
Předpokládané datum zahájení: 1. 2. 2025
Předpokládané datum ukončení: 31. 1. 2028
Předpokládaná doba trvání (v měsících): 36,00
Aktivity
Číslo aktivity: 2.II/1 pro 2.3
Název aktivity: Školní asistent ZŠ
Název specifického cíle: Kvalitní a inkluzivní systémy vzdělávání a odborné přípravy
Popis realizace aktivity: Cílem této aktivity je poskytnout personální podporu – školního asistenta základním školám. Aktivita umožňuje vyzkoušet a na určité období poskytnout větší podporu zejména žákům ohroženým školním neúspěchem. Škola musí identifikovat alespoň tři žáky ohrožené školním neúspěchem. Při identifikaci žáků ohrožených školním neúspěchem je možné sledovat následující oblasti:
• nízká motivace ke vzdělávání;
• nedostatek možností pro identifikaci a rozvoj nadání/talentu žáka;
• dlouhodobá a opakovaná prospěchová neúspěšnost;
• nedůslednost ve školní přípravě;
• kázeňské přestupky;
• nedůsledné rodičovské vedení;
. zdravotní omezení,
• sociokulturně znevýhodněné prostředí,
. příslušnost k marginalizované skupině.
Výběr žáků je zcela v kompetenci ředitele školy. Žáky vybírá ředitel školy ve spolupráci s pedagogy. Minimálně tři žáci ohrožení školním neúspěchem musí být ve škole identifikováni po celou dobu realizace aktivity. Podmínka tří žáků ohrožených školním neúspěchem platí vždy až do výše úvazku 1,0. Podmínkou výkonu činnosti školního asistenta je splnění stejných kvalifikačních předpokladů jako je u pozice asistent pedagoga v zákoně č. 563/2004 Sb. 52. V krajních případech, kdy škola prokazatelně nemůže zajistit činnost pozice kvalifikovanou osobou, je možné zaměstnat i nekvalifikovaného pracovníka, podrobná pravidla viz kapitola 5.1.
Číslo aktivity: 2.II/4 pro 2.2
Název aktivity: Vzdělávání pracovníků ve vzdělávání ZŠ
Název specifického cíle: Zlepšování systému vzdělávání a odborné přípravy
Popis realizace aktivity: Cílem aktivity je podpořit profesní růst pracovníků ve vzdělávání ZŠ (včetně ostatních pracovníků ve vzdělávání) prostřednictvím vzdělávání. Definice pracovníka ve vzdělávání (včetně ostatních pracovníků ve vzdělávání), formy realizace a témata jsou uvedeny v kapitole 4.1. Vzdělávání jednoho pracovníka musí být v celkovém minimálním rozsahu 8 hodin. Hodina vzdělávání činí min. 45 minut. Vzdělávání může být realizováno prezenční nebo distanční formou (s výjimkou realizace stáží). V případě distanční formy se musí vždy jednat o realizaci vzdělávání online synchronní formou.
Číslo aktivity: 2.V/1 pro 2.2
Název aktivity: Vzdělávání pracovníků ve vzdělávání ŠD/ŠK
Název specifického cíle: Zlepšování systému vzdělávání a odborné přípravy
Popis realizace aktivity: Cílem aktivity je podpořit profesní růst pracovníků ve vzdělávání ŠD/ŠK (včetně ostatních pracovníků ve vzdělávání) prostřednictvím vzdělávání. Definice pracovníka ve vzdělávání (včetně ostatních pracovníků ve vzdělávání), formy realizace a témata vzdělávání jsou uvedeny v kap. 4.1. Vzdělávání jednoho pracovníka musí být v celkovém minimálním rozsahu 8 hodin. Hodina vzdělávání činí min. 45 minut. Vzdělávání může být realizování prezenční nebo distanční rofmou (s výjimkou realizace stáží). V případě distanční formy se musí vždy jednat o realizaci vzdělávání online synchronní formou.
Číslo aktivity: 2.V/2 pro 2.2
Název aktivity: Inovativní vzdělávání účastníků zájmového vzdělávání v ŠD/ŠK
Název specifického cíle: Zlepšování systému vzdělávání a odborné přípravy
Popis realizace aktivity: Cílem aktivity je osobnostní a sociální rozvoj účastníků zájmového vzdělávání v ŠD/ŠK a jejich podpora v rozvoji znalostí a dovedností s využitím inovativních forem vzdělávání prostřednictvím netradičních vzdělávacích metod a strategií, které vedou účastníka k rozvoji kreativity, talentu a samostatnosti. Aktivita dále cílí na snižování předčasných odchodů ze vzdělávání. Aktivitu je možné realizovat přímo ve vzdělávání a/nebo v rámci dalších hodin vzdělávání poskytovaných školským zařízením nad rámec běžného vzdělávání (např. odpolední aktivity, letní školy apod.), a to některými z následujících inovativních forem vzdělávání:
• projektové vzdělávání (ve škole/mimo školu);
• tandemové vzdělávání;
• vzdělávání s využitím nových technologií;
• zážitková pedagogika;
• propojování formálního a neformálního vzdělávání;
• vrstevnické vzdělávání (peer programy,
. mentoring.
Aktivita je určena pro skupinu účastníků (velikost skupiny je v kompetenci ředitele školského zařízení). V této skupině bude vždy podpořen minimálně jeden účastník ohrožený školním neúspěchem minimálním počtem 16 hodin inovativního vzdělávání během jednoho školního roku (aktivity mohou probíhat i během školních prázdnin) . Tento účastník bude započítán ve výstupu aktivity. Ostatní účastníci ve skupině nemusí naplnit celých 16 hodin vzdělávání, ale tito nebudou vykázáni ve výstupu aktivity, pouze na úrovni indikátorů jako žáci ovlivnění intervencí. Hodina vzdělávání činí min. 45 minut. Aktivitu lze realizovat distanční formou (s výjimkou projektové výuky mimo školu). v případě distanční formy se musí vždy jednat o realizaci inovativního vzdělávání online synchronní formou. Vzdělávání je realizování pouze v tématech uvedených v kap. 4. 2.
Základní škola Lavičky příspěvková organizace Lavičky 62 594 01 Velké Meziříčí tel: 566 522 761 IČO: 75022265 |
![]() |
![]() |